Är jag verkligen *rätt* för en Bostads*rätt*



Palmen är hur stor som helst. Superfin i mitt tycke. Det var under den som jag och Janne gifte oss i somras.
Bilden på vårt stora fikonträd är precis vid vår trappa. Vi bor i gavelhuset ut mot Fiskargränden. Fikonträdet har gett ENORMA fikon denna sommar som har varit saftiga och goda (enligt dem som gillar fikon).




När jag och Janne köpte vår bostad för 2 år sedan var jag helt övertygad om att jag var en föreningsmänniska utan dess like. Jag är social och tycker att det är roligt att hjälpas åt, därför trodde jag att jag var den perfekta föreningsmänniskan...

Det tog inte lång tid innan jag förstod att inte alla hushåll i vår pytte-förening (9 hushåll) är lika sociala och tycker det är lika roligt att hjälpas åt. Det finns en i föreningen som har tagit till uppgift att gå runt och kontrollera vad andra har gjort och inte gjort (själv sköter inte denne person sina egna sysslor ens en gång). Jag och Janne, tilllsammans med våra goda grannar Stefan och Maria arbetar så mycket vi bara kan i våra gemensamma utrymmen. Därför blir jag så pissed när klago-personen inte gör annat än att ser alla brister, istället för att se sin egen skit. Idag fick min syster höra klago-personen ifrågasätta en exotisk kaktusväxt som vi har haft utanför vår bostad i nära exakt 2 år nu. Klago-personen frågade min syster om jag och Janne var medvetna om att den sortens kaktusväxter är enormt vass? VARFÖR ta det med min syster?!???

De flesta hushåll håller sig för sig själva. Det är rara personer som gör så gott de kan. Hushåll F och H utnyttjar dock alla gemensamma utrymmen till max. Iaf under sommarmånaderna. Det är ju så himla mysigt. :-) Hade det inte varit för klago-personen så hade denna bostadsrättsförening varit lika himmels som den ser ut att vara.



Mitt ute i Glasgatan står dessa institutionsinspirerade möbler. Skit samma hur de ser ut tycker jag. Vi använder dem i stor sätt dagligen under sommarhalvåret. Kolla gärna hd.se från 080525 och läs i C-delen där det är ett stor reportage om Föreningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0