Vårt bröllop 080607



Min älskade Janne fyllde 40 och vi bjöd 50 gäster till hans fest i Glasgatan där vi bor. Vad INGEN visste var att vi ämnade gifta oss och vi hade då gömt prästen (Ulf Abrahamsson så klart) inne hos grannarna.

Jag började med att hålla ett kortare tal, mer med förhållningsregler osv. Sedan gick jag igenom alla gästerna en och en. Som lärare vet man ju att alla har presenterats (ingen miss) och mitt tecken till prästen var att jag skulle säga: "Har jag missat någon?". Då kom prästen uttågande i hela prästdräkten och allt. Skitcoolt blev det. Eftersom att mitt ringfinger var svullet (när jag testade ringen innan på dagen) så fick jag snabbt in i vasken och spola kallt vatten på medan grannen plockat fram sitt SILICONGLIDMEDEL som hälldes på fingert. Hahahha. Jag ryckte åt mig min brudbukett och bad sedan min pappa att följa mig fram till.... palmen där Janne stid och väntade på mig tillsammans med prästen. Jag måste nu berätta att jag och Janne har ett hus (vi är 7 st hus) som delar ett stort inglasat hus (kallas Glasgatan). I Glasgatan finns exotiska växter, bla en gigantisk palm. Sen så har vi några nyfikna sköldpaddor och hela köret.

Men iaf, när pappa följde mig fram till palmen så gick jag in i min egen leende bubbla. Jag såg att mormor grät som aldrig förr, men av glädje då så klart. Efteråt har jag hört flertalet gäster grät...

Själva akten blev så himla fin och jag var så himla lycklig där jag stod tillsammans med min Janne. Fester efteråt var hur trevlig som helst. Vilken dag!!!! Hur lyckad som helst.

Min bästa väninna Monicas dotter Ida (mitt och Jannes fadderbarn) lyckades bli stucken av en fästig och utvecklade borelia, så de kom inte. Detta gjorde mig till en början panikslagen. hur ska jag kunna gifta mig utan Monica. Men sen fick jag snabbt gå in i min egen bubbla igen och bara le.

Jag är världens lyckligaste kvinna. :-)

Kommentarer
Postat av: sanna

Det lät ju hur fint som helst =) Grattis !

2008-08-24 @ 17:05:09
URL: http://metrobloggen.se/Blondi3
Postat av: emmajönsson <3

vilken otroligt vacker bild på er

ni är så jättefina tillsammans och jag

önskar er all lycka i världen .

o så underbart ert brölopp lät , jättefint

<3 jenny du är bäst.

2008-10-16 @ 01:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0