Har någon koll på Thailand i juni månad?

Jag och Janne har pratat om att ta västkusten i Thailand sommaren -09. Jag har läst lite hit och dit om att regnet först når västkusten och att östkusten är "bättre" om man inte vill ha regn. Vi har ju redan varit i monsunregn denna sommar (Bankok, Cha Am, Hua Hin, Koh Talu) och det brydde vi oss inte alls om. Skit samma. Vi hade supermysigt.

Vi fick höra att Phuket ska vara supermysigt och jättevackert även under regnperioden. När jag nu har läst lite från backpackers, så verkar Katon inte vara så bra att åka till pga vindar och strömmar. VAR exakt ska man åka (vill gärna vara nära Phuket, Phi Phi osv). Har någon koll?

Glömde skriva att det är viktigt att vi ska kunna snorkla! :-) Hua Hin och Cha Am var ju inga höjdare med tanke på att vattnet inte är klart.

Tacksam för svar.


Kommentarer
Postat av: maria

MÄH.....planerar ni semester utan oss!?! =(

Ska komma ihåg det nästa gång vi äter Wok jag och

S!!

kramar/M

2008-09-09 @ 19:46:02
Postat av: stefan

Hörru... vi vill faktiskt med ju. Kom ihåg att det är jag som brukar röra i wokpannan!!! ;)

2008-09-10 @ 14:23:53
Postat av: Christin

Har varit på västkusten, Koh Lanta och Koh Mook är fina och trevliga att bo på och naturreservat-ön Koh Rook är OSLAGBAR när det gäller snorkling.

Men vi var där i november så ja har noll koll på hur det är off season.

I år var vi på östkusten och snorklingen utanför Koh Mak (utanför Koh Chang) var ännu finare än på västkusten.



Lycka till!

2008-09-13 @ 15:27:45
URL: http://www.christinochmattias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0