Landskrona BoIS




Hur hamnade jag, Jenny Katrin Hansson Vrbanic av alla människor på Landskrona IP denna kväll?

Jo, samordnaren för ordningsvakterna på Idrottsplatsen fick för sig att jag skulle vikariera för någon på fotbollen ikväll. Jag sa som det var, att skulle jag jobba så fick dom hämta mig. 5 min senare står en POLISBIL och väntar på mig. :-) Herre gud. :-) När jag väl kommer till IP får jag veta att jag ska vakta VIP-rummet. - "Och vad är det då?" undrar ju givetvis jag. Det visade sig att mitt på sittplatsläktaren finns ett rum där enbart folk med ett viss passeringspass får komma. DÄR stod jag och kontrollerade dessa pass under 2 halvlekar. :-) Hahah, socialt och trevligt. Jag fick så klart skjuts hem också... av två andra poliser. :-) Bara inte folk på Fiskargränden börjar tro att jag är en buse... :-)

Skit samma,
nu till det väsentliga! Helt sanslöst vad många regler det finns i denna sport. "Det räcker att motståndaren nuddar vid...", "målvakten får inte ta i bollen vid en avsedd tillbakapassning från en i samma lag"... Jag har under kvällen förstått att det finns mängder av regler. Så klart började ju mitt pedagogiska huvud att arbeta. VEM bestämmer om man nuddar eller inte? Kanske är sparken hårdare än en nuddning! Vem bestämmer om tillbakapassningen var avsedd eller inte? Kanske är det inte med avsikt som den sparkas tillbaka? Kollas sånt, eller fattar alla ändå?

Nej, det är nog som min rektor Janne säger: Jag är en fullständig IDIOT när det gäller sport.

Men jag är rätt stolt ändå. :-)

Kommentarer
Postat av: maria

Vojne Vojne....va ska vi göra med dej!?!

kram /M

2008-09-03 @ 10:33:56
Postat av: stefan granne

Fråga: Hur många sidor har en fotboll?



Svar: Två... en utsida och en insida :D

2008-09-10 @ 14:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0