Konrad har fått krupp

I lördags var Konrad precis som vanligt. Livlig, glad och allmänt pigg. Jag och Konrad var ute på promenad och tog en fika med en ordningsvaktskollega till mig. När vi kom hem mumsade Konrad en hel burk puré och tog sedan bröstet. Både jag och Konrad blev lite slöa och vi somnade bredvid varandra i sängen. Jag vaknade och tassade ut. Lagade lite mat och hörde sedan att Konrad vaknade (då var kl 17.00). Janne gick för att hämta Konrad men kallade på mig då han tyckte att Konrad lät rasslig i andningen. Och mycket riktigt var det så. Han var hur rasslig som helst och kraxade precis så som han gjorde för 3 veckor sedan när jag ringde 1177. Vi beslöt oss för att avvakta, men direkt när vi ätit upp ringde jag 1177. Damen på 1177 frågade: "Är det torrhosta? skällhosta? slemhosta?" Hallå??!???!? JA JA JA. Jag kan inte höra skillnad. Jag sa som det var att jag oroade mig och hon tyckte att vi skulle åka upp till barnakuten i Hbg. Jag försökte först att ringa och "förvarna" till Helsingborg men gav upp efter 30 min telefonkö. Vi körde dit och kom in 19:56 via akuten och blev direkt forslade bort till barnakuten. Där träffade vi på en fantastisk sköterska som satte oss i ett enskilt rum (för att Konrad inte skulle andas in annan smuts som hon förklarade). Han vägdes och så mätte sköterskan syresättningen i kroppen vilket var 100%. Konrad log och skrattade åt sköterskan. Han skötte sig exemplariskt. Efter någon timme kom en jättegullig läkare och lyssnade på Konrads lungor och hon konstaterade direkt att det var krupp- En lindrig variant. Hon berättade att vissa barn hostar något fruktansvärt (och det har jag hört av väninnor nu efteråt också)- Konrad hostar bara lite då och då och det är vid dessa tillfällen man riktigt hör hur hes han låter. Konrad fick andas in kortison för att underlätta. Vilken hjälte!! Underbara lille Konrad.

Natten och söndagen var han precis som vanligt. Visst är han lite rosslig, men det är inte alls som under lördagen, och definitivt inte alls som då för 3 veckor sedan. Med resultat i hand är jag MYCKET glad över att jag och Janne beslutade oss för att åka iväg med honom. Kanske är det därför som denna krupp är så lindrig som den är, för att Konrad fick medicin fort? Skit samma. Huvudsaken är att Konrad mår bra och det gör han.

PUSS PUSS PUSS min lille älskling!! :-)


Kommentarer
Postat av: jessica

Usch nä men lilla gossen då.. hoppas du är bättre nu! Kommer ni imorgon? :=) Ja vi valde samma text.. jag tog utan ett hjärta bara! Tack så mycket! Hoppas på att se er imorgon! Kramar!

2009-12-07 @ 20:58:18
URL: http://jessicakamph.blogg.se/
Postat av: Vive

Hejsan darling!

Har varit i din sits. Wille fick falsk krupp och jag trodde inte han skulle få nån luft! Vi stängde då in oss i badrummet med varmt vatten rinnande så ångan skulle hjälpa att vidga luftrören. Sedan öppnade jag balkongdörren och lät kylan gå in i hans lungor. Då äntligen kunde han andas som vanligt efter en stund. Det hände två gånger och första gången var värst! Nu har det inte hänt sedan han opererade bort halsmandlarna.SKÖNT! Vill du ha råd så ring mig eller e-maila.

Love ya! Din föralltid vän Vive

2009-12-07 @ 22:24:04
URL: http://viveskrypin.blogspot.com
Postat av: Yenny

Lille Konrad då...

Hoppas att det fortsätter "lindrigt". Kram

2009-12-08 @ 19:17:02
Postat av: Pia

Men lille plutten så söt han är! Krupp är läskigt! Usch! kramis på er!!!

2009-12-09 @ 10:08:52
URL: http://piasparadis.blogg.se/
Postat av: Jannicke

kan man fa lov att ta en tugga?

han e ju sa gooo dar han ligger i den sota pyjamasen.. hoppas han mar battre! kram

2009-12-10 @ 08:52:44
URL: http://simplykitchens.blogspot.com
Postat av: jennie

vilken underbar kille ni har,jag blir så sugen försöker att övertala tias till en liten söt kines tjej.Hoppas det ialla fall är bättre med honom.Kram från Kina!

2009-12-11 @ 11:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0