Rullator på vift...




Utanför mitt fönster (sedan natten mellan fredag och lördag) står just nu en RULLATOR! Vad gör man? Jag hade ingen aning men fick MÄNGDER av alternativ från vänner och bekanta på Facebook. TACK!

Min tanke var främst att det just nu finns en stackars tant eller farbror som inte kan komma UT!!! Jag försökte ringa ett antal nummer i kommunen, men det var bara att inse att de så klart inte arbetar helger. Jag valde att ringa polisen istället! Jaha, hit kom två unga poliser som menade att det faktiskt kan vara så att det är en gammal person som parkerat för att gå in och hälsa på någon i bostadsrättsföreningen. MITT I NATTEN?! Jaja, poliserna må ha rätt. Jag hade varit runt hos alla samt alla grannar men det var inte deras...

Oavsett vilket så sa en av poliserna att denne skulle vara i tjänst även under söndagen och att denne skulle köra förbi och hämta rullatorn om den stod kvar.

Klockan är just nu 20. 40 och rullatorn står fortfarande här.

Det värsta jag vet är när jag känner att folk inte tar mig på allvar. Denna känsla har jag just nu och är faktiskt sur över det. Jag ville ju bara så himla väl. Jag ville ju bara att lille söta gubben eller lilla söta tanten inte skulle missa torghandeln eller City Gross söndagen, för att det finns en tjuv som tagit deras rullator...

Men tji fick jag...

Kommentarer
Postat av: Karro

Ååå för sånna dumma människor!

Ja ringde växlen på polisen och sa att jag såg ett par killar som stulit på kyrkogården. Jag följde efter o vet var dom bor. Hon va jätte trevlig, sa att det va hårt straff på sånt osv och koppla vidare mig. Men vad sa farbror polis: dom hade inte tid och skulle ringa mig dagen efter. Jenny det har gått 1 månad och ingen har ringt SUCK

kram på dig

2009-02-02 @ 14:23:20
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Teresa

Hej Gumman :)



Jag ska ta reda på ett nummer till dig som du kan ringa som har hand om rullatorerna. Utlången och hyrning av dem i kommunen. Ska kolla på jobbet imorgon :)



Kramizar Teresa

2009-02-02 @ 23:44:34
URL: http://sexigt666.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ring detta nummer om den står kvar. 473976 det är till en av dem som har hand om uthyrningen av dem i kommunen :)



Kram Teresa

2009-02-04 @ 18:55:36
URL: http://sexigt666.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Rullatorn är hämtad! Fick en massa nummer på Fajjan till kommunen, så jag ringde redan i måndags morse. Hoppas att den kommer "rätt". Så himla synd om personen som förlorat den. Jag vet ju att det inte är helt lätt att trolla fram rullatorer till de gamla "bara så där". Jag är nöjd! :-)

2009-02-04 @ 21:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0