Besatt av lapptäcken! :-)

Jag har ju hört om det här med att blivande mammor börjar laga mat och frysa in, städa, bunkrar upp med bullbak osv. Men inte jag inte. Jag har sytt lapptäcken... :-)

ALLT började egentligen med att Anna, min syster sydde ett golv-lapptäcke till sin dotter Edit! :-) Detta blev jag extremt inspirerad av.

Det började med att jag tänkte att jag skulle göra ett till vagnen. Vi har ju köpt en svart barnvagn och jag ville ha ett snyggt lapptäcke till denna. Jag köpte några meter svart tyg samt en stump svart Marimekko Unikko (mini). Av Karen (väverskan på Ven) fick jag ta hur mycket tyg jag ville. Jag hittade ett limegrönt gammalt örngott som någon gett till Karen och tog med detta hem. Så här blev resultatet. :-)



Jag satte ett svart tygstyce bakpå så att jag kan stoppa i ett vagnstäcke när det väl blir dags att ha ett varmt och gott täcke i. :-)

Nåväl, när jag var klar med detta så hade jag "blodad tand". Jag hade då hittat ett tyg med Babuschka- dockor på. Jag försökte trixa och ha mig med att göra vissa bitar större och andra mindre. Man kan säga att jag grävde in mig i ett hörn. :-) Men resultatet blev ändå rätt gulligt. De flesta tycker att detta är häftigare än det första, då det är mera färggrant. Kolla här.



Här satte jag ett grönt tygstycke från IKEA som baksida. De andra färgglada bitarna är hämtade hos Karen på Ven.

Eftersom att jag ändå var i farten och jag hade mängder av tyg från Karen, samt att jag även köpt en bit "MOLN"-tyg så valde jag också att sy ett större lapptäcke att kunna ha på golvet till bebisen. Så här blev det. :-)



Baksidan på detta täcke är en gammal rutig duk. :-)

Sist men inte minst började jag att sy ett grönt och brunt lapptäcke att ha som sängöverkast. Så klart tog det gröna tyget slut och affären fick inte in mer... *suck*. Då fick jag använda mig av min fantasi (dvs rådfråga min käre man). Han tyckte att jag kunde lägga in lite orange för att fortsätta 70-tals andan. Jag köpte en bit orange tyg, sprättade upp det lapptäcke som inte blev klart och satte igång med nyproduktionen. Baksidan är också orange. Sen bäddade jag och Janne bebisens säng (vi glömde lägga i kisselakanet- det får vi göra sen när bebisen väl har kommit). :-) Så här blev det. :-)



Som sagt, lite amatörmässiga lapptäcken men allesammans gjorda av enorm kärlek för vårt väntade lille/ lilla underverk. :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va fina, kan man lägga in en beställning;o) Er bebis kommer ha så fint i sängen och i vagnen.



Kram i värmen!

2009-06-30 @ 17:04:09
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: ANNA

HEJ!



Du glömde nämna att du inspirerades av mig, som själv blivit intresserad av Theres H. ;) Jag vill oxå vara med liksom... :)



Edit önskar sig ett överkast. Dock ej prickigt!! Fast jag kanske själv kan sy det kom jag precis på.



KRAM KRAM

2009-06-30 @ 19:33:46
Postat av: Jenny

Underverket är beräknat att komma den 17 oktober:o)



KRAAM!

2009-06-30 @ 21:15:17
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Malin

Jättefina täcken!

Trodde verkligen att bebisen skulle komma idag den 30:e. Edit kom ju på Fredriks födelsedag och idag fyller My år, så jag tänkte att du kanske skulle sluta cirkeln liksom. Men jag förstår att bebisen håller sig inne i denna värmen...

Lycka till och vi tänker på er!

Kram

Malin

2009-06-30 @ 21:57:34
Postat av: ANNA

Hahaha, jag är inspirerad av Tessan, inte intresserad! ;)

2009-07-01 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0