Helrenovering innebär så klart NYA dörrar

Jodå, när man renoverar så tycker Janne att man ska förnya sig med en del saker och så tycker jag att man ska förnya sig med en del andra saker. Detta resulterar i att vi har bytt ut 100% av sakerna på 2:a våningen nu i renoveringen. Janne har länge pratat om nya inomhusdörrar. Han bytte handtagen på de gamla tidigare (i höstas) men blev aldrig nöjd. Nu när det "bjöds in" att kunna förändra så ville han ha nya dörrar. Sagt och gjort så handlade vi nya dörrar samt sådana där fönster att montera i.


Jag fick välja vilken höjd fönsterna skulle sitta på. Estetiskt tyckte jag HÖGT. Meningen är inte att man ska titta in i dem (frostat glas ändå) utan meningen är att det ska komma ljus mellan rummen och ut till hallen, trapphuset mellan våra våningar. Janne började med att göra en mall i kartong som vi sedan lade direkt på dörrarna.


Så ritade jag av cirkeln.


Janne borrade ett hål i dörren för att komma ner med sticksågen.


Sågning pågår...





Så här såg det ut när sågingen var klar. Mycket smuts. Vi både dammsugade hålet och våttorkade runt om för att bli av med allt smuts.


Sen satte vi klister och satte fönstert på plats.


Så här blev resultatet.Vi har 4 dörrar på 2:a plan, så det var en del pilleri.


Rent allmänt kan jag rekommendera att göra hålet lite större än exakt så att säga. Ramen på fönstert täcker ändå.

Kommentarer
Postat av: Anna

SUPERSNYGGT!!!

2009-06-12 @ 21:29:25
Postat av: Mira

Wow vad duktiga ni är! Och snyggt blev det!

2009-06-15 @ 06:55:15
URL: http://familjensbjorklunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0