Melodifestivalen

melodifestivalen_logotyp_s


Min yngsta syster sa igår: "Jag tycker det är konstigt att du inte bloggat om Melodifestivalen". Jag undrade så klart varför?! "För att du är värsta Melodifestivalsfreaket" svarade hon då!

Är jag?

Oavsett vilket så skulle jag förvisso aldrig i livet missa ett avsnitt. :-) Jag hejade på Malena som vann så allt har ju varit frid och fröjd för min del.

Men sen så kommer det ju till den stora festivalen. Hur vi än vrider och vänder på sanningen så är den ju faktiskt så att grannländer tenderar att rösta på varandra. Detta gick ju an för 10 år sedan när det "bara" var en 20 bidrag i leken och typ 5 av dessa låg nära Sverige (alltså chans för många 12:or). Nu röstar ju alla grannländer till Ryssland på varandra. Forna Joguslavien på varandra. Mitteauropa på varandra osv.

Oavsett vilket, även om det skär i hjärtat att Sverige på sin höjd får en 5:a från Bosnien eller en 7:a från Lettland, så ur ett historiskt perspektiv är det ju helt och hållet UNDERBART att alla dessa grannländer kan se charmen med varandra efter alla krig de har utövat mot varandra att jag helt och hållet SKITER i att Sverige möjligen borde fått fler 12:or!!

Kommentarer
Postat av: Lillasyrran

Med tanke på vilken musik ( vilket för er som inte vet var inget mindre än: schlager!) du hade som ingångsmusik på ditt bröllop är det självklart att man ifrågasätter varför inte du som är den största schlager fantasten av dom alla inte skriver om melodifestivalen ;)

2009-03-21 @ 14:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0