Höjdpunkten på året... JULPYSSEL!!

Jodå, det ska börjas i tid... :-)

Eftersom att vi har väldans svårt att få ihop en dag i december (alla är ute och far och har sig då ju) så har det blivit så att vi alltid har årets julpyssel helgen innan Rebecka fyller år. Snacka om rutin. Den hänger i. Alltså var det dags såsom under gårdagen.

Helt ärligt var jag skitglad och såg verkligen fram emot denna dag tillsammans med min familj. Rebecka hoppade dock av. Hon är ju inte direkt intresserad. Jag minns för några år sedan när vi delade på ett skitdyrt paket med egentillverkade julkort. Jag älskar ju sånt miniminipyssel, men Rebecka fick ju panik och slängde över hela kartongen till mig. Hon tvärvägrade och efter det har hon hållt sig till att sätta nejlikor i apelsiner. Hahahah

Iaf... det började med att pappa fick skäll av mamma för att han inte hade tagit på sig RÖD skjorta och en SPELANDE julslips. Pappa gick genast och bytte om. Jonas kände att han fick styra upp sin julutstyrsel och fick på sig en tomteluva. Jag hade min på hela dagen igår, som den sanna julentusiast jag är. Mamma också för den delen. Edit hade julmorsklänning och Konrad hade jultomtedress med tillhörande tomtelovor så klart.






Jag och Anna hade bestämt oss för att göra likadana jultomtar (färgglad tomtefamilj) från Panduro. Anna började med att tävla. Jodå, ni läser rätt. Hon tävlade om vem som skulle bli klar först. Hon VANN men detta kostade också henne en hel del av garnet, för hon klippte fel när hon stressade. Hahahha







Mamma och mormor fixade 76 st mandelmusslor till Jannes stora glädje. Jag tror att han klämte en 5 st på eftermiddagen. :-)



Mat, glögg, pepparkakor, mandelmusslor... you name it... OH VAD GOTT samt VILKEN SKITROLIG dag!!! :-)



Kommentarer
Postat av: Anna

JAG VANN!!! ;)

2009-11-22 @ 18:39:28
Postat av: Rebecka

Hahaha underbart inledande av mamma att bli uppprörd över att pappa inte hade röd skjorta! Jag var faktiskt inte med pågrund av att jag jobbade och sedan skulle direkt till Malmö på teater, dock är det helt rätt att jag inte är överdrivet intresserad av att pyssla :)

KRAM

2009-11-22 @ 19:18:43
Postat av: Sara

Vad fina ni är!! Och Konrad är ju så söt så man dör, en riktig liten goding.



Vet du vad som är sjukt komiskt? Min äldsta lillasyster är kursare med din syster Rebecka, världen är verklige vääääääldigt ibland. :)



Ha en mysig kväll!

KRAMAR

2009-11-22 @ 21:02:25
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack!



Nej, min syster berättade det tidigare ikväll. Hon hade kikat på mina kommentarer och sen gått in på din blogg och sett kort..

Knasigt är det, men kul. :)



Natti natti!

KRAMAR

2009-11-23 @ 00:17:30
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad säger man? Det finns inga ord för ert pyssel. Hoppas att sambosarna njuter av detta också, eller åtminstone har hittat sin plats i det hela :-)

Underbart är det i alla fall!!

KRAM

Malin

2009-11-23 @ 20:38:11
Postat av: Sophie

Låter som en toppenmysig dag!!! :)

2009-11-24 @ 20:08:26
URL: http://sophiela.blogg.se/
Postat av: jennie

Härligt!!Blir så lycklig när jag ser er!Kommer ju ihåg Nonnes tomteland i Härslöv,det var sagolikt!Får lite hemlängtan oxå!

Skickar en stor julkram till er!! P.s hade varit bra om du kunde maila er hemadress

2009-11-28 @ 14:53:48
Postat av: ie

Ååå vad härligt det ser ut. Julmys med hela familjen. Jag blir allt lite avis, för nåt sånt har vi minsann inte i vår familj.... God Jul på er allihopa.



Kramar från ie

2009-12-04 @ 19:58:38
URL: http://emiliasaxne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0