Slutätit på natten

Dagen då Konrad fyllde 3 månader, blev han som förbytt. Han skulle äta i stort sätt hela tiden. Skrek och hade sig när det inte gick fort nog. Eftersom att jag och Janne inte var vana vid detta, stressade detta oss. Jag gick raka vägen in till sköterskan på BVC och rådfrågade. Hon menade att jag skulle mata honom mer på dagtid, så att han möjligen blev mättare till natten så att jag inte behövde amma honom stup i kvarten under nattimmarna. Detta gick finemang.

Då blev mamma Jenny lite sträng. Eftersom att Konrad ändå var lite orolig samt att jag är riktigt på G så valde jag att försöka trycka in nappen även under det pass som han brukade äta på natten. Detta gick superbra i 1 natt, sen var det färdigt. Konrad skrek tills han fick mat igen och jag kunde så klart inte stå emot. Eftersom att jag ändå ville försöka igen, gick jag inom BVC igen  för ytterligare rådfrågning. Sköterskan menade att jag mycket väl kunde ge Konrad vatten under natten och försöka med detta. Jag gjorde så klart detta och det gick faktiskt rätt bra. Konrad tog ett par klunkar, skrek lite och drack lite till. Rätt som det var så somnade han. Natten efter detta skrek han, vägrade ta flaskan och somnade 30 sekunder efter att jag tagit upp honom. Efter detta har nätterna varit helt matfria. Han vill inte ens en gång ha flaskan med vatten. Dock har jag den hela tiden redo vid sängen. Konrad vänder och vrider på sig mycket om nätterna, så jag ligger ändå vaken mycket om nätterna. Som många andra mammor och/eller pappor så räcker det ju att den lille flyttar en hand så väcks man. Ja, iaf så är jag sån. Men det är värt varenda vaken sekund. Han är så underbar, vår lille Konrad. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0