Tand 3 och 4 och vaccin mot svininfluensa

Konrad har nu fått ännu en tand.

Tand Nr 3 tittade ut redan den 5 januari och den fjärde har varit på gång LÄNGE, typ i flera veckor. Men så igår tittade den ut. Så sött. :-)

I torsdags var jag och Janne och vaccninerade Konrad mot svininfluensan. Först kom vi in i en lokal där olika sköterskor satt och satte sprutor i olika barn lite här och var. Några barn grät och detta smittade ju av sig på andra barn. Sköterskorna hade störtkoll på allt och dirigerade mig och Janne till rätt kö (vi hade givetvis kommit in fel ingång trots att det satt en STOR lapp om vilket håll vi skulle gå). Iaf, Konrad var nog den som var lugnast i hela lokalen. Mest stressad var just då en pojke som skrek "Jag vill inte" samt Konrads pappa Janne som var helt väck. Han tyckte att förfarandet var förskräckligt. Det hade räckt med skärmar runt borden där sköterskorna satt tyckte Janne.

Konrad satt i mitt knä när han fick sprutan och sköterskan var tvungen att säga åt mig "jag har faktiskt redan tagit sprutan" för Konrad sa inte ett ljud den lille modige killen. :-)




Kommentarer
Postat av: Anna

Konrad är en tapper kille. Vänta bara tills han börjar föstå vad det handlar om. Edit blev rejält skraj o skrek NAJ NAJ NAJ! Och grät en skvätt. Sen när hon fått ett plåster var allt bra igen. Men hon bearbetar det fortfarande. ;)

2010-01-31 @ 13:06:06
Postat av: Sophie

Vad duktigt gjort av Konrad!!! :) När ska han får spruta nr 2? Anton sa inte heller mkt när han fick sina.. snart daxs för årsvaccinationerna =(

2010-01-31 @ 20:15:05
URL: http://sophiela.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, Störthärligt!

2010-02-01 @ 18:46:41
Postat av: Kana

Duktig kille!!! jag skrattade når jag läste om Jannes reaktion,hahahaha. Vår Conrad var mycket stolt av att få ett plåster på ärmen och ett klistermärke i handen när man var färdig. Måste erkänna att jag är jä...gt sprut rädd själv så det är faktiskt André som har varit iväg med våra barn på sprut jakt. Kram

2010-02-03 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0