AJ!!!!!!!!!!!!!

Jag ammar som sagt fortfarande Konrad och kommer att fortsätta med detta så länge det känns OK. Dock har vi stött på ett bekymmer.

Konrad har ju nu 5 st tänder och det inte alls så att han biter mig eller så. Nej, nej inte alls. Dock så är det på följande sätt att han troligen ligger och filar eller gnager när han suger och detta har reulterat i att jag fått "skav" på ena bröstet.

JAMEN HALLÅ!?!?!? Hur ont gör inte det då?? Jag försöker med allt. Jag har smörjt med PureLan, jag har försökt med silikongrej som man ska sätta på bröstet... men nej... vad 17 ska jag göra? Just nu pumpar jag för glatta livet. Bröstet måste ju få läka.

Hmm... detta hade jag inte räknat med kan jag berätta.


Kommentarer
Postat av: Malin

PureLan var en räddning hos mig!! Hittade ingen bättre salva, om det kan vara till någon tröst?!

KRAM

Malin

2010-03-08 @ 16:52:28
Postat av: Smulan

Hej Jenny!

Jag fick också ett skav när jag ammade min flicka, det läkte aldrig och till slut gick jag till sjukhuset som tog en odling, det var infekterat och då fick jag penicillin. När kuren var slut hade såret läkt, jippiiee!! Jag ammade ändå under tiden men satt verkligen med rinnande tårar för det gjorde så j...a ont. Kanske du har nåt liknande? Värt att kolla kanske. Hoppas ni mår bra för övrigt, det gör jag! Hmm, hade kanske inte heller tänkt berätta det, men kan man hjälpa nån så va fan:-) Kram Smulan

2010-03-09 @ 10:08:26
Postat av: Yenny & Jessica

Säger bara Tacka vet jag Lansinoh! Salvan finns inte på apoteket utan på exempelvis "Jättekul"... en leksaksaffär mittöver stationen i Lund.



Bara att prova!



Kram

2010-03-09 @ 16:18:26
Postat av: jannicke

Lille konrad INTE bita mamma!!!

min lille Jack var också en liten huggorm...

jag provade allt... någon sa till mej att man ska ta bort honom från bröstet och säga ett starkt NEJ!!

men då skrattade bara jack åt mej, så all mjölk rann ur munnen...sen sa en annan, att man skulle trycka in deras huvud i Boppen... vilket också slutade med ett stor skratt....efter skrattet högg han bara fast med bissingarna i boppen igen, sen fortsatte suga... tills en dag då mamma svimmade, när lillen högg fast och gneeeeddd i boppen fram och tillbaka med bissingarna, då sa jag STOPP och belägg, och sen den dagen blev det INGEN mer boppe för Jack. det var bara att pumpa, och sen skicka efter SVENSK välling från andra sidan atlanten... bortskämda barn som får svensk välling hela vägen till Kanada. men på det sättet känner jag att dom blir lite mer "svenska" från början.. hi,hi

ville bara dela med mej av min lille huggorm!

Kram på dej mammsingen

2010-03-12 @ 07:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0