År 2012

 
 
 
Så till min summering av 2012.
 
Januari:
Började plugga matematik i Växjö. Jag trodde att jag hade "fallenhet" för ämnet, men det visade sig att jag fick kämpa HÅRT! Underbar klass som består av 5 kursare (vi var 6 st men en hoppade av ganska snart).
 
Februari:
Pluggade, minst 4 h/ dag. Jag kan inte typ komma på mer som jag gjorde under hela våren, än att jag pluggade! Melodifestivalen. Släppte pluggandet och tittade på varje delfinal. Heja Loreen!! Inte lönt för de andra att uppträda efter hennes insats ju. :-)
 
Mars:
Jag hade min första salstenta i matematik. Detta var veckan innan påsk och jag mådde så himla dåligt av att vänta på resultatet. Mitt psyke är inte uppbyggt för salstentor! Jag hade 21/23. VG. :-) Kursarna är ljuvliga. Det är en härlig jargong och alla mår bra tillsammans. Konrad fick vattenkoppor.
 
April:
Pluggade?! Fyllde år. Klippte skitkort lugg. Trivdes mycket bra med detta.
 
Maj:
Pluggade?! Vädret var perfekt i slutet av maj och jag minns att jag satt mycket utomhus MED mina hörselskydd för öronen. Jag fixar ju inte minsta lilla ljud när jag fokuserar. Om det finns bildbevis? Varför undrar ni?? Hahahahah
GRATTIS Sverige (Melodifestivalen) till vinsten i Baku.
Brände mig på ugnen och fick värsta penicillinkuren. Hallå?!
 
Juni:
Konrad slutade på Lundegården. Jag grät och kunde knappt säga hej då.
Min 2:a salstenta i matematik. ÖRK!! Mitt psyke satt utanpå kroppen. Nerverna alltså. Jag hade 32/40. VG! :-)
Sommarlov! Eller nej... inte för mig. Satt 5 veckor heltid under sommaren med min matematik. Syster Anna kläckte idén ifall jag ville åka på semester med henne. Bara vi. NÄ!!! Verkligen inte. Jag skulle verkligen inte ens en gång komma på tanken att åka utan min familj. Så det så!! Eller?! Jag, Anna OCH mamma bokade 1 vecka till Rhodos. :-)
 
Juli:
Studier i mamma och pappas trädgård (från kl 7 på morgonen i östersol). Grill och mys med vänner och familj. Studier igen från tidig morgon.
Karneval i stan. Så himla kul!! Vädret höll sig OK den mesta av tiden.
Rhodos 1 v. UNDERBART! All inclusive. Härligt! Om jag kan rekommendera Solresors hotell? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!! Tyll-gardiner, inomhusrestaurang i västerläge och ingen fungerande fläkt. Personal som svettades ymnigt och torkade sig på handdukar för att sedan bära in ny mat. Tack, men nej tack.
Välkommen till världen lille Bosse och grattis till Ola, Karolin och Astrid.
Det finaste i mitt liv fyllde 3 år. VAR har tiden blivit av? Älskade Knut Konrad Sergio.
 
 
Augusti:
Konrad började på ny förskola. Mullvadarna i Landskrona.
Började jobba igen. HÄRLIGT!!
Pluggade matematik så att det stänkte om det. Började också (bara för att fylla ut tiden mellan 23- 02 om nätterna) plugga bild i Malmö. Kul!! Alla verkar helt kunniga. Jag har att lära mig. En på kursen verkade tuff.
Konrad började spela fotboll i BBK.
 
September:
Bodde 3 veckor (fördelat på september och oktober) på Ven för att plugga. Mitt liv hopade sig och jag fick inte ihop allt. På Ven fokuserade jag och fick saker gjorda. Jag kom att sitta bredvid min kursare som verkade tuff. Vi målade primär och sekundärfärger och när vi skulle tvätta vårt material, så tvättade jag även hennes. Hon blev så himla glad och sa att jag var söt. Jag gillar min tuffa kursare.
 
Oktober:
Min 3:e salstenta. Jag mådde illa när jag väntade på resultatet. 32/40. VG! :-)
Hade medarbetarsamtal med min rektor. Det gick bra. :-)
 
November:
Första två deltentorna i bild. Det gick bra (tror jag)- vi har fortf inte fått våra resultat.
Jag blev moster till världens sötaste lille Sam. Välkommen till världen du önskade kusin och systerson. GRATTIS till Rebecka och Sebbe
.
Jag gjorde min sedvanliga fortbildning som OV. Det gick bra. Även om min fysik för tillfället är som en något piggare 90- åring.
Min kursare och jag är tight. Vi gillar varandra starkt. Hon heter Åsa och målar som en gudinna. Hon är fortfarande tuff. :-) Milan kom på besök till skolan och tillsammans tittade vi på filmen som han är med i. Äta, sova, dö.
 
December:
Landskrona Stad önskade Janne god jul genom att säga upp honom (och SAMTLIGA av hans kolleger) för att sedan i samma brev, återanställa honom (då han är kompetent stord det i papprena) tillbaka igen men på 80%. Tack! Hade svårt att fokusera på annat. F*N! Har inte tid att tänka på detta. Jag måste ju fokusera på del 3 och 4 tentorna i bilden. Jag tror att det gick bra (har ännu inte fått resultatet).
Edit fyllde 5 år. Detta firades med pompa och ståt och med en tårta med hästar så klart.
Julen firades i "lugn och fred" som Konrad säger.
En jättetrist nyhet nådde mig. Jag vill inte skriva det här. Personen vet att jag tänker på denne.
Jag fick meddelande att jag kommit in på ytterligare kurser för att nå min grundskollärarexamen. Vilken fin julklapp!!
Lilla Linnéa kom till världen. GRATTIS till Helena och Johnny. :-)
 
Summering:
VAR har året blivit av? Jag har svårigheter att veta om något hände i våras eller höstas, imorse eller precis. Just nu fokuserar jag på det som är viktigast. Min familj, mitt jobb och mina studier. Nu ser jag fram emot vad år 2013 har att erbjuda. Jag önskar att det ska vara ett positivt år för er alla.
 
Milan är nominerad till en Guldbagge. GRATTIS Milan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0