2017-04-07

En dag vi aldrig kommer att glömma. En dag vi alltid kommer att komma ihåg. En eller två galningar valde då att döda helt oskyldiga personer genom att köra på dessa. Mitt inne på Drottninggatan i Stockholm. 


Terrorism kallas det. Personen som är anhållen säger sig ha kopplingar till IS.

Den anhållne mannen kommer alltid att bli ihågkommen som en galning. Mad man. Själv ska jag försöka att inte lägga hans namn på minnet. Vill inte minnas honom.

Jag vill minnas all kärlek som svenska folket visar varandra i denna stund. 

4 döda, varav ett barn. Dessa kommer aldrig tillbaka. Alla mina tankar går till de anhöriga för detta fullständigt onödiga dåd. ❤

Igår 2017-04-10 kl 12.00 var det tyst minut över hela Sverige. Respekten för vår flagga gjorde att jag ville att allt skulle gå 'rätt' till väga. 


Som tur är har jag en kompis som är Kapten inom försvaret som ringde vakten för att sedan ge mig tipset om regeringen.se

På den sidan stod det utförligt hur man skulle göra och att det var av vikt att flaggan hissades upp till toppen kl 12.01. Respekt! Vila i frid!

Det jag anser är styrkan i Sverige just nu är vår enighet om att kärleken ska vinna. En fantastisk styrka! Det är just av sådana aspekter som jag är så stolt över att vara svensk.


All respekt till de omkomna och dess anhöriga. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0