Pizzabullar

Jag har hittat en ny grej. Jag bakar.

Pizzabullarna sedan i påskas åt Janne upp i tisdags. Dags att baka nya.

Lite pizzabulle-historik. Inte kronologiskt utan man får lägga ihop texterna sen och försöka få ihop det själv liksom.

Jag älskar ost. Sedan min GBP har det blivit "värre". Min ost-längt alltså. Det ska gärna vara prästost eller cheddar eller något annat smakrikt.

När man är på föreläsningar på Fogdaröd (min huvudman) blir man oftast bjuden på Pizzabullar som en verksamhet bakar. Eftersom att jag varit i Fogdaröds händer sedan 2007 har det blivit en och annan pizzabulle kan meddelas. En snabb analys är också att pizzabullarna med åren har blivit bättre och bättre. Smakat godare och godare.

Nu senast på arbetsmiljöutbildningen i början av april var pizzabullarna sjukt goda!! Vilken tur att jag känner nuvarande pizzabulle-generalen på Fogdaröd, Jonas! Jonas styrde snabbt och enkelt upp receptet och gav mig sina tips och trix för bästa resultat. Vad är trix Nr 1? Jo, OST!! OST!! Man måste ha ost i degen.

Sagt och gjort. Lagom till mitt kalas för två veckor sedan gjorde jag en rejäl sats av dessa godheter. Familjen Hansson med alla respektive samt moster med familj och kusiner med respektive gillade mina pizzabullar. Jag tvingade också mina stackars grannar (försökskaniner) att testa. I tisdags smaskade Janne upp sista påsen och i onsdags ställde jag mig vid bakbordet och gjorde nya. Bara för att trixa till det hela och hitta en egen Pizzabulle-á la Jenny, använde jag alla möjliga ingredienser.

Jag använde Brieost, brieost med chillismak. Jag använde blåmögelost och svartmögelost. Jag använde cheddarost och mozarella. Som fyllning använde jag bacon och kalkonbacon. Jag använde vanlig pizzaskinka och jag använde salamikorv.

Jag har "bara" smaskat i mig en chillibrie med blandad fyllning och kan meddela att den kändes i munnen. Cool sting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0