Mats från Norrviddinge

Här är Mats.


Pappa ramlade ner från en stege när han var uppe och sågade i ett träd i en trädgård i Norrviddinge. Pappa förstod efter en h på marken att det nog var hyfsat bra att ringa 112. 'Jag ringde först när jag började skaka och förstod att jag inte kunde resa mig själv'. Som sagt.

Ambulans hämtade pappa. Bruten höft och en jäkla massa annat brutet inne i torso. 

Mamma, jag och Anna fick mitt i natten styra upp pappas bil och diverse annat.

Då dök Mats upp. I mörkret mitt på en trafikerad väg i Norrviddinge dök denna uppenbarelse upp. Tack gode Gud för Mats. Alla borde ha en Mats!

Mats hjälpte oss även dagen efter att (när det var ljust) samla ihop alla pappas pinaler. Mats fick också ner stegen och tryckte in den i bilen. Mats är vår hjälte.

Mats. ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0