Vilken valuta är det på Ven?

"Går det att betala med svenska pengar?"

Hahah, busschauffören Magnus som dessutom är min lärarkollega på Möllebackskolan får varje sommar höra det från turister som kommer till ön.

En gång för ALLA, Ven tillhör Landskrona, 0418! :-)

Imorse när jag skulle gå på båten fanns där en medelålders kvinna (som kom i ett stort busslass) som vände sig till en för henne okänd kvinna och sa:

"Vad kostar en biljett egentligen?" (Hennes chef hade fixat biljetter till hela gänget).
Den andra kvinnan svarar:
"Jag vet inte riktigt för jag har månadskort för jag sommarjobbar på Ven"
Då utbrister den medelålderskvinnan:
"VA´?! Kan man jobba på Ven?"

Haha, dagen började bra iaf.

Nåväl, skolan är igång sedan i måndags. Jättekul!

För er som inte vet så arbetar jag som specialpedagog på Länsmansgårdens skolveckohem. Jag har min tjänst på skolan. Skolan ligger precis bredvid affären mitt på ön. Det finns ännu en skola på Ven, men det är en kommunal skola för barnen som bor på Ven.

Läs gärna mer om Skolveckohemmet. Hemsidan är under uppbyggnad och vad jag har förstått så ska den snart komma att uppdateras. Hemsidan är inte uppdaterad sedan jag började och jag är just nu inne på termin 3 här. :-) Vi prioriterar annat som sagt. :-)

http://www.mollebackskolan.se/


Kommentarer
Postat av: maria

Hej Granne!

Jag HITTADE dig....jippi!

Allt text är bara så du,bra jobbat!

Ha det bra så firar vi festligt imorgon!

kramar/M

2008-08-20 @ 18:23:55
Postat av: Anonym

Hej hopp Jenny!



Kul blogg!

Fick just frågan av min kund:

"Du ÄR Hven Svenskt eller Danskt?"

Tja, det är svenskt sedan 1600talet. Är det inte så? Slaget i Roskilde...



Hoppas allt är bra med dig!

Jag skall just gå ut till bussen!

Morsning!

Christin

2008-08-21 @ 17:31:54
URL: http://www.christinochmattias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0