2007- summering!

Innan jag i mina tankar vill gå in på år 2008, så måste jag summera 2007 för mig själv lite.

Hur kan man snabbt summera det år som gått?

För kännedom, när en lärare talar om tid, så talar vi gärna i terminer. Vi har en tendens att tro att året är uppdelat i enbart terminer. Det där med kvartal eller årstider är inte så viktigt, utan det heter mer: "jo, det hände mig också i början av denna termin", eller: "i slutet av terminen ska jag verkligen fokusera på..."


Positiva saker som hände 2007:

*Londontripp i början av VT hos ena svägerskan som bor där
*4 skiddagar i Åre (precis efter VM)
*Jag fick veta i mitten av VT att jag skulle bli moster
*Min yngsta syster flyttade till Barcelona
*Ny Londontripp över midsommar
*Jag fick nytt jobb på Hven i slutet av sommaren
*Jag var 10 dagar och semestrade i Barcelona i mitten av sommaren
*Stor renovering i hela huset (skitjobbigt, men ändå positivt). Sommarlovet och stora delar av HT.
*Rejäl viktminskning
*Blev moster till världens sötaste flicka, Edit den 18/12 kl 13.18. http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhoriga/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2007/20071218flickasoderstjernahansson.5.13d8f3cc116d3f5d6928000975.html

Negativa saker som hände 2007:

*Min bästa väninnas brorsdotter fick cancer (Wilms) i början av VT
*Min ägglossning fungerade inte som den skulle
*Irritation på företaget som gjorde vårt badrum (är vi för petiga eller är de för slarviga?!)
*Prinsessan Felicia (min bästa väninnas brorsdotter) gick tragiskt bort den 20/12. Hon kämpade länge och jag har läst mamma Karros blogg hela tiden. Mina tankar går till Felicia som enligt Karro somnade in och flög upp till de andra änglarna med ett stort leende på läpparna. Mina tankar går också till Karro och Mattias och till resten av släkten. http://tidigmamma.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0