Ny bloggare

Jag kom precis på att jag själv skulle kunna blogga. Jag sitter och läser alla andras ju! :-)

Så nu är jag här.

Vem är jag?

Jag heter Jenny, är 33 år ung och bosatt tillsammans med min älskade sambo Janne i Landskrona. Jag "hittade" Janne i Helsingborg och fick honom ganska så snart att se alla fördelarna med vår vackra stad. Så tro det eller ej, men han lämnade Helsingborg... för MIG!! :-)

För lite mer än 10 år sedan var jag projekthandledare över ett projekt för arbetslösa ungdomar. Det fanns en kollega till mig där som heter Joakim Wackå. Han och jag gick jättebra överens. Han satt alltid och petade på min näsa och sa att jag var den gulligaste som han visste (eller var det näsan som var liten och gullig?!) Iaf så var det Jocke som introducerade mig på internet, han som fixade min första mailadress osv. Och vet ni vad han döpte den till? Gulligajenny, så klart. :-) Sedan den dagen är det mitt nick lite överallt.

Här på bloggen vill jag dock kalla mig något annat.

Varför "Jenny vakt" då?

Sedan 1999 är jag ordningsvakt. Att vara kvinna i detta yrke är på både gott och ont. "Alla känner apan..." Jag går under namnet Jenny vakt bland folk här i stan, och ja, vad ska jag säga... det finns faktiskt situationer där jag själv presenterat mig som det för att folk ska veta vem jag är. *skratt*

När jag inte arbetar som OV är jag specialpedagog till yrket. Jag tog min lärarexamen 1997 och arbetade efter detta några år innan jag år 2003 påbörjade min specialpedagogiska påbyggnadsutbildning i Malmö. Jag läste på distans i 3 år och tog min examen i juni 2006 (60 p, eller 90 hp som det heter idag). Min fasta tjänst har jag på ett skoldaghem på högstadiet men jag har sedan i somras (HT-07) en tjänst på skolveckohemmet Hven. Kul och utvecklande arbete. Jag måste ta ett beslut till sommaren dock om var jag kommer att stanna. Antingen lämnar jag min fasta tjänst i kommunen eller så får jag en fast tjänst på Hven. Vi får se hur det går med det...

Om det nu finns någon som läser detta skräp, som har frågor eller liknande, så tvekan inte att höra av er. :-)

Kommentarer
Postat av: Joakim

Googlade på Internet för se hur mitt namn har fastnat i de elektroniska våglängderna. Till min stora förvåning kom förnamn och efternamn upp tillsammans på en blogg. Och vem var det då? Jo, det var ju Jenny, en fröken fräken jag inte inte sett på år och dagar. Hoppas allt är bra med dig, att livet ser bra ut. Jag är bosatt i Ystad numera, härliga Österlen (nästan). Lycka till med bloggen!

2008-03-29 @ 10:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0