Galna familjen Hansson...




Så här ligger det till att jag är född och uppvuxen i en familj där man väldigt tydligt visar att julen är enormt viktig. Jag är uppvuxen med att allt som finns framme under januari- november åker bort och ner i kartonger för att sedan alla jultomtar ska ta plats. Mamma hade alltid ett enormt tomteland under trappan i villan i Härslöv med sådana där stora tyska tomtar som heter något särskilt som jag inte riktigt vet. Allt detta tillsammans med julpyssel, pepparkakshusbak (hemmagjort pepparkaksdeg givetvis) och mängder med glögg har ju präglat min syn på julen. För mig är julen lika viktig som för mamma.

Fråga mig inte hur, men när mamma och pappa flyttade in till Landskrona fick tidningen nys om mammas tomteland som nu flyttat ut i deras inglasade, vinterbonade uterum. De var där och fotade och hade sig för några år sedan. :-)

En kollega till mig sa för en stund sedan att hon tycker att det inte är riktigt klokt att det redan!!!!!! görs reklam om julen osv. Jag sa ingenting utan höll min åsikt för mig själv. Jag menar, hon kritiserade ju faktiskt allt vad jag tror på. Mitt sätt att se på den viktiga julen. :-) Julpyssel har familjen Hansson faktiskt på lördag. Hahah, detta är en helt underbar dag där alla syson med respektive träffas och pysslar. I år har jag köpt jättemycket som jag och Edit ska pyssla med. Mamma brukar trycka ut mandelmusslorna. Detta tillsammans med julmusik och glögg... ja, ni fattar vá?! :-)

Tyvärr har min kära man fullständig PANIK!! Han fixar inte julen och skulle helt skippa hela december månad. Men helt ärligt tror jag att jag har, med åren, lyckats att få honom att gilla julen lite iaf. När granen kommer in brukar faktiskt också han tycka att det är mysigt. :-)

Ps. Eftersom att julpysslet är redan på lördag... så kan jag sätta alla mina pengar på att tomtelandet kommer att vara uppe till dess. :-)

Kommentarer
Postat av: maria

Säger bara:ERA GALNINGAR!!

Din man är välkommen till oss om han vill rymma,till min icke-jul....

kram /M

2008-11-11 @ 13:01:03
Postat av: Roland Bloom

Jenny - och den galna familjen Hansson!



- Tusen tack för ett kanontrevligt reportage om Rebeckas 25-årsfest och jobbet bakom. Om du undrar vem jag är - så var jag med på Helsingborgs BB när Rebecka föddes. Jag är alltså en form av bonuspappa som vågar påstå att utan min medverkan - så hade nog Rebecka fötts i Spanien.



Min dotterdotter Nathalie Bloom, träffade av en slump Rebecka i Barcelona, sommaren 2007. Först i maj 2008 fick jag återse Rebecka.



Efter allt Rebecka berättat - vill jag nu framföra mitt stora tack - till Familjen Hansson i Härslöv.



Rebecka är en härlig tjej - och det var hennes mor också!



Jag vet nu - att Rebecka fick en underbar uppväxt.



Själv jobbar jag på en båt i Angola över jul och nyttår. Därför tar jag den här chansen att önska er alla en riktigt trevlig jul och ännu ett gott nytt år.



Kram och senkommet tack, till underbara föräldrarna Hansson.



Snälla Jenny - be Rebecka att cykla försiktigt!



Roland

2008-12-03 @ 04:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0