Försäkringar + orange kuvert = GREKISKA!!


Idag hade jag en avtalad försäkringsrådgivng med Fredrik på FOLKSAM i Landskrona. Han började att fråga vilka försäkringar jag har idag (jag berättade vilka) och så undrade han vilket prisbasbelopp de låg på. VAD?! Snälla, vad är ett prisbasbelopp? Jo, då var det något som bestäms och som just nu ligger på 41 tusen eller hur det vad.

Varför kan det inte vara så att det enbart finns
1. Hemförsäkring
2. Olycksfall
3. Sjukförsäkring
4. Livförsäkring

Nej, då ska det klabbas till den milda grad att man kan tilläggsförsäkra sig i olika kolumner -"Är du med mig Jenny?" (såg antagligen ut som ett livs levande frågetecken). NEJ!!! Jag var inte alls med. "Då kan du flytta över dina IP- pengar till kapital*bla*bla"... Är du med mig Jenny?"

Som tur är, är Fredrik typ landets sötaste och raraste försäkringsman så han fixade till och beställde lite koder till oranga kuvertet och slutligen berättade att 5 av 10 brukar sitta och se ut som om de sitter på en föreläsning på grekiska.

TACK Fredrik!! Jag satt med en känsla av totalt misslyckande. JAG ÄR TRÖG och OKUNNIG och ALLT SÅNT!! För mig är tyvärr sådant rena rama grekiskan. Jag skulle gärna vilja vara superduktig på området, men tyvärr fattas nog något (tror kanske mest att det är intresse eller hur jag ska förklara). Det känns som att jag är MER intresserad av datorspel,wii eller andra sällskapsspel trots att det faktiskt (sorry grannarna) är något av det mest ointressantaste jag vet. (Luffarschack kan jag tidvis tycka är rätt kul!!). :-)

Kommentarer
Postat av: Teresa

Kan du skicka över han till mig också. För att där sitter jag alltid som ett ? och undrar vad det är jag läser om... haha...

2008-09-17 @ 22:41:21
Postat av: maria

fniss

Jag som VERKLIGEN trodde du gillade Wii!?!

Typ "spelar du Wii så får du wok efter,snäääälla?"

/M

2008-09-18 @ 12:18:59
Postat av: Stig

Fattar precis vad du menar! Orkar inte bry mig om dessa småsaker i livet alls. Jag är nog det mest överförsäkrade som finns, för jag är ju samtidigt för feg för att inte ha dem. Fan vad duktig jag har bestämt mig för att bli på sånt här! Får se hur det går...

Kul att träffa er i somras förresten! Vet inte om jag sagt det förut iofs. Guldfisk som jag är;)

2008-09-20 @ 22:38:50
Postat av: Stig

Fan! Du skulle ju hälsa Janne också!

2008-09-20 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0