Konrads första jul

Som sagt är jag ett julfreak, och det är INGENTING mot vad jag var för några år sedan. Janne har stillat mitt tomtebegär, samt Anna har fått mig att möjligen inrikta mig på mer designade tomtar. Skit samma, vad jag försöker få fram är att jag absolut älskar julen- och så är det med det, och det kan ingen ta ifrån mig. Konrad ska uppfostras i samma anda kring julen som jag själv uppfostrats. Helt ärligt, så sa även Janne att han sett fram emot denna jul då vi har barn i år. Så underbart!! :-)

Julafton började med att Konrad fick en julstrumpa från faster Smilja och kusin Ella från London. Julstrumpan var full med strumpor och kläder. Konrad blev nog lite "tagen på sängen" av mina julsånger och hela ceremonin som jag körde när han var halvt yrvaken. Men han verkade nöjd, så det blev en kul stund. :-)





Konrad kläddes i jultomtedressen som är så himla mysig att Konrad hade den på hela dagen. :-)





Typ 99% av klapparna var till Konrad. Jag vill verkligen skämma bort honom!! :-) Jag erkänner. :-)



Julafton firar vi först med ett besök hos svärföräldrarna, alltså Konrads farmor och farfar där svärmor varje år gör en specialitet som hon själv är uppväxt med i Italien/ Kroatien. SUPERGOTT! Jag gillade det redan första gången jag åt, och längtar redan till nästa jul. :-) Konrad skämdes bort av sin farmor och farfar och sina fastrar.

Sen lättade vi ankar och styrde kosan till min syster Anna, där julen firades med min sida av släkten så att säga.



Berget av julklappar som var till Konrad och Edit i princip. :-)



Släkten. Mormor, kusiner, moster, mamma och pappa, Anna och Jonas och Edit och jag, Janne och Konrad.





Martin och Konrad chillade i soffan ett tag. Martin är ju Konrads gudfar. :-)



Här sitter kusinerna och och väntar på tomten!!! :-)



Tomten kom med jättemånga paket. Konrad var dock mest intresserad av pappert och snörena. :-)





Ny fin Geggamoja-mössa. Jag köpte ett helt set med ALLT man kan tänka sig i den gröna med svart rand. Jag gillar den skarpt.

Både Konrad och Edit var på strålande humör hela dagen. Fantastiskt. De skrattade och busade. Eller ja, rättare sagt så busade Edit och låtsades att Konrad var med i leken. :-) SUVERÄN julafton. Tack Anna och Jonas för allt.

Kommentarer
Postat av: jennie

Hej!

God fortsättning!

Vilka härliga julbilder,blir så glad.

När Jasper såg Konrad sa han:Oh vilken söt bebis känner jag honom?

Hoppas ni får ett underbart 2010

Kram från Kina!

2010-01-07 @ 11:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0