Mitt recept på KÖTTBULLAR!!

Som många av er redan vet, är jag oftast bannlyst från kök då jag faktiskt är SKITKASS på att laga mat. Eller ja, jag har helt enkelt aldrig haft ngt intresse för det...

Oavsett vilket, så har jag nu hittat på världens godaste recept på köttbullar. Lite taget från nätet och lite eget "hitte-på". SKIT SAMMA- dessa är oslagbara! :-)

Låt oss se...

ca 100 köttbullar.

2 kg nötfärs
2 ägg
ca 1 dl ströbröd som jag häller vatten på så att det blir en sörja
3 påsar LÖKSOPPA från Lidl (INTE Fransk löksoppa från City Gross eller så!!!!!!!!!!) Det MÅSTE vara LÖKSOPPA från Lidl.

Innan du lägger i löksoppan i smeten så kör ett par varv med vanlig kavel utanpå påsen (då bitarna i LÖKSOPPABN är rätt stora).

Nu slänger du bara ihop alla ingredienserna. Blanda rejält med fingrarna. INGET MER SKALL TILLSÄTTAS!!!!!

Jag ställer spisen på "lagom" värme då jag steker köttbullarna. Ingen olja, inget margarin...

Som sagt. SKITGODA!!! :-) Jag lovar!! :-)


Kommentarer
Postat av: Liz

Hejsan!

blev så himla sugen på köttbullarna och var på 2 Lídl affärer då jag till slut fick reda på att löksoppepulverpåsen har utgått för ca 1 år sedan.

Så synd , det blev inga köttbullar idag!

Hälsningar Liz

2010-02-02 @ 19:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0