Julafton 2008

Vi jar ju alltid "knyte" på julafton och det är så himla trevligt tycker jag.

I år var julen hemma hos oss på Fiskargränden. Givetvis med en tanke: Nästa år är vi småbarnsföräldrar och då kan "någon annan" ha julen. :-)

Jag och Janne hade redan ätit oss supermätta hemma hos svärföräldrarna till lunch. Svärmor gör ju bacala med posititsa som är så gott att det nästan är löjligt. Detta betyder att vi var så mätta när klockan var 17 och vi skulle sätta oss till bord hemma hos oss (det slår aldrig fel). hahaha

Maten, sällskapet... ALLT var trevligt. Vinet flödade, paketer delades ut och julklappsspelet sattes igång. Hahah, det är som ett gäng galningar. Jag minns första året stackars Janne var med. Han var i chock. :-)

Som vanligt skulle vi kunna ha varit tunt en 50 pers för att äta upp all mat... Maten fortsatte till Drottninggården där vi åt resterna på juldagen.



Julmys...



Vår älskade julgran. Jag vet inte varför, men jag blir alltid så himla kär i mina granar. :-)



Pappa sitter och myser i Barcelonan. Kakfatet i bakgrunden var en present till Janne på hans "40-årsfest" (alltså vårt bröllop). :-) Så himla fint.



Rebecka (som är fotografen) valde att föreviga sin mat. Då stod maten mig upp i halsen, men just nu (torsdag den 1/1- 09 kl 21.38 är jag supersugen på det!!)



Till bords...





Bordsplacering. Janne står det på denna... :-) Hållarna är ett klipp på Guldfynd för några år sedan.



och Rebecka på denna... :-)



Mina nya pepparkaksformar som var köpta julen till ära i en liten speciell butik. Intresserade? Fråga mig... Jag har kontakterna! :-)



Rebecka och mormor och kakfatet igen. :-)



Lugn, fridfull jul som avslutades med att stadsbussen som Borstahusarna skulle ta inte dök upp, så en annan fick agera taxi. :-) Vilken tur att jag inte hade druckit vá? :-)

GOD JUL!!

Kommentarer
Postat av: Millan69

Vaaaa...småbarnsföräldrar till nästa jul...hmmm...

Jasså, e där ngt redan el det e på g kanske ;)



P&K

Millan

2009-01-04 @ 16:33:24
URL: http://millan69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0