***LUMI/ ELFA- garderob*** A- TRÄ XL i Landskrona

När vi hade städat ut i det vi kallar barnrummet var där ett "gatt" som skulle inredas till garderob. I min värld går man då till Ikea och köper en garderob som någotsånär passar in i detta utrymme. Men icke i Jannes värld. Man ska utnyttja all plats, så vi gick till förträffliga A- TRÄ XL i Landskrona och beställde exakta mått för utrymmet istället. Kosta vad det kosta vill, men nu i efterhand så håller jag med Janne. Vi har utnyttjat utrymmet till 100% och dessutom har vi nu en superstor garberob. Tack Fredrik och Mats på A-trä för all hjälp med allt.

Det är bara att inse att de män eller kvinnor som 1983 satte upp väggar och sånt i det hus vi idag bor i, antingen var påverkade av något alternativt icke byggkunniga överhuvudtaget. Väggarna är snedare än Lutande tornet i Pisa! TRO MIG!! Oavsett vilket, så har jag och Janne gjort vårt bästa när vi fixat och trixat med garderoben. Man skulle kunna tro att jag inte gjort något alls i renoveringsarbetet, men så är det inte. Det råkar bara vara så att det är JAG som gillar att dokumentera. :-)


Janne började med att loda översta hängrännan. Sen sågade han till en extra bit. Tack käre svåger Jonas för lånet av såg. :-)


Här är hängrännan, de lodade delarna samt en för lång hänggrej uppsatt för att testa. Numera är den runde hängskenan avsågad.


Här monterar Janne alla utdragbara backarna. Supersuber bra blev det.


Det svåraste momentet var när vi skulle ha upp skenan i taket. Pappa fick komma med stötterna som ni kan se på bilden.


Tro nu inte för allt i världen att det ska se ut så som på bilden I garberoben. Vi har liksom använt garderoben under tiden som förvaring av STÖK. :-)


Innan Janne satte fast skenan i taket så provade vi så att dörrarna var i lod och att de gick att föra fram och tillbak utan bekymmer. Det blev PERFEKT!!


Här sätter Janne skenan på plats.


Och så här blev resultatet. Jag ville ha vita dörra för att göra rummet så vitt som möjligt. Vi ska ju "dekorera" rummet med mysiga möbler och tavlor och så i färg. :-)


Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera A-trä i Landskrona.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Å ser så fint ut!

Kram!

2009-06-10 @ 18:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0