**Pliktverket- Brev från ÖB Håkan Syrén**

Överbefälhavare Håkan Syrén.

Nähä,
då är man inte längre behövd!

Som de flesta i min bekantskapskrets redan vet så gjorde jag ju lumpen för ett antal år sedan (rätt längesedan nu- OJOJ vad gammal jag plötsligen kände mig). Jag krigsplacerades... men...

Överbefälhavaren Håkan Syrén skrev ett sött litet brev till mig igår och tackade för mina insatser inom försvaret.

"Som du säkerligen känner till så upphörde din tjänstgöringsskydlighet inom Försvarsmakten vid årsskiftet. Oftast är skälet till detta att du har fyllt 47 år under det gågna året eller att du inte har ianspråkstagits unedr de senaste 10 åren". Det SISTNÄMNDA gäller för min del!!!!!!!!!!

Men Håkan Syrén påpekar dock att jag till och med med året då jag fyller 70 år, är totalförsvarspliktig vilket innebär att jag kan kallas in till tjänstgöring inom det civila försvaret.

Okej,
tack själv Håkan Syrén! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0