Glasögonen bakom toaletten

Jodå, igår lyckades jag med konststycket...

Jag lade mina brillor i fönsterkarmen (typ 7 cm djup) i badrummet och fumlade till det helt och hållet. Resultatet blev att jag tappade dem och de hamnade bakom toalettstolen. Detta var i sig inga bekymmer då det finns ett litet mellanrum. sagt och gjort kikade jag ner bakom toastolen och döm om min förvåning när jag upptäckte att de var... BORTA!!! Jag kollade till höger och till vänster... NOPE... inga brillor där inte. Då visar det sig att toastolen har en öppen glipa längst ner, så glasögonen hade inte bara kasat bakom toastolen, utan in-under den också!!!!!!!!!!!!!!!!

PANIK PANIK PANIK

Tur är att jag inte är blind utan dem. Jag fixade och trixade och... ALLT VAR OMÖJLIGT!! Jaha, vad f*n skulle jag nu göra? Konrad låg och jollrade på sitt skötbord.

PANIK PANIK PANIK

Ah, världens bästa grannen Stefan är ju hemma kom jag på (hade sett bilen på parkeringen). Jag messade honom att skyndsamt komma in till oss och han kom skjuten som en raket då jag varit ganska dramatisk på sms:et och han blev ytterst orolig. Stefan fixade och trixade med ståltråd... men NOPE...

Då var det bara metod "försök-få-ner-fingrarna-och fiska-upp-glasögonen". Till detta behövdes ett par långa och smala fingara och alltså var mina helt utan användning. Stefan försökte han med... och YES!!!!!!!!!!!!!!!! han fixade till det. Mina glasögon kom fram helt utan en repa. Tack Tack Tack

Både jag och Stefan var dock överens om att det var tur att toastolen är SPLITTERNY för det hade nog inte varit så mysigt att vara där bak och rota på en toastol som suttit ett tag.

TACK VÄRLDENS BÄSTA GRANNE!



Kan dock varmt rekommendera modellen. Den är skitsnygg!! :-)

Kommentarer
Postat av: PIaLia

Haha! What a drama! Föreställ dig toaletytstol och en styck Boxer (hund)... nyårsafton, panik... Hunden trycker in sig bakom toastolen tills den sitter stenhårt fast. 13 åriga Pia och väninna står där och kan inte få hunden att rubba sig varken fram eller tillbaks. Till slut fick vi ringa efter hennes pappa, som så klart blev skitlycklig över att lämna nyåersfesten i taxi! Haha!

Efter många om o men fick han oxå ge upp. Hundfan satt tvärfast! Och gissa vad rörmokarn som fick komma framåt morgonkvisten på nyårsdag tog betalty! Haha! DET var oxå drama! Haha!

2009-11-11 @ 21:14:09
Postat av: jennie

Hallå!

Tack för att du förgyller min enkla tillvaro i Kina.Din blogg har allt,Spänning,dramatik komedi och massor av romantik!

Kram från Jennie

2009-11-15 @ 12:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0