Konrad och smakportioner

Först och främst kan jag meddela att jag hade lite av PANIK när jag ställdes inför faktum att Konrad faktiskt är så stor nu att han skulle börja med vad de kallar för smakportioner. Konrad började alltså med smakportioner av Morotsgröt i förra veckan.





Jag gissar att Konrad inte har en aning om vad smakportion är (det ska ju vara en mindre portion för att smaka helt enkelt) för Konrad åt som besatt av gröten redan från dagen 1. Han åt och åt och åt...

Jag diskuterade detta med min BVC- sköterska och hon menade att det var helt OK att ge Konrad ett mål gröt och ett mål puré per dag, eftersom att han verkade gilla den fasta födan så himla mycket. Jag gick till affären och köpte några burkar majspuré (det som blir över kan man frysa in). Jag värmde upp en smakportion av purén och gav till min lille älskling och han mumsade in sig och visade tydligt att han ville ha MER. Som den goda mor jag är så värmde jag givetvis upp lite till... och lite till... och lite till...

KONRAD KLAPP BANNEMIG HELA BURKEN!!!!!!!!!!!!!!




Vadå smakportion??? Hahhaahha

Kommentarer
Postat av: jessica

Haha you go Konrad! Neo hann aldrig heller med smakportioner mer än några dagar!

2009-11-19 @ 21:05:57
URL: http://jessicakamph.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi vilket matvrak.....känner igen mig själv, så min lilla son lär väl också glufsa i sig när den dagen kommer;o)

2009-11-20 @ 16:19:41
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Mia

Hihi Bra Kondrad!

Känner igen det, Isac var inte heller så mycket för smakportioner, det skulle vara mer än så av det goda :)



Kram från oss

2009-11-20 @ 19:14:51
Postat av: Sara & Sixten

Det är rätta takter Konrad! Bara ät så att du blir stor och stark! Jenny, jag har skrattat gott åt dina bravader, typ glasögonjakten & forts. på historien om läkningen i ditt "undre liv"! Dock hoppas jag att läkarbesöket i Lund gick bra & att du inte haft allt för ont...! Din mammas sms var också helt läckert, låter ungefär som min egen mammas! Ha det gott! Sixten hälsar & tackar för skallran! Många kramar från oss!

2009-11-20 @ 22:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0