2009- mitt livs lyckligaste år? :-)

Jag har gått och tänkt hela dagen hur jag ska kunna summera året som har gått. Vad har hänt som är positivt och vad har hänt som är negativt?

Jag och Janne blev officiella redan i juletid- 08 om att vi var gravida. Det var ju efter KUB-testet som vi gjorde under juldagarna som vi sedan bestämde oss för att verkligen "TRO" på underverket som växte i min mage. SÅ UNDERBART!!! Hela våren känns som klippbiljett på MVC. Man var ju där för jämnan av olika anledningar. Janne var med på alla ultraljuden som vi var på. Det var ju helt sinnes, helt fantastiskt att se "pricken" (vecka 5) bli större och större och större. Så häftigt.

Positivt:
+ EXTREMT på G på jobbet. Tur att min rektor redan är hårlös, för jag lovar att han hade tappat det annars för jag stressade på honom rejält under våren. Jag ville blir klar med ALLT (kvalitetsredovisningar och andra dokument till skolverket) i god tid innan terminslutet. Men jo, jag höll måttet på jobb rätt långt in på vårterminen! HÄRLIGT! :-)
+ KONRAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 15/7 kl 15.44, 4330 g och 51 lång kom han till världen. Min och Jannes efterlängtade lille bebis. JAG ÄLSKAR DIG Knut Konrad Sergio!!!! :-)
+ Renovering på 2:a plan som blev helt kanon. Jag och Janne svettades under vår-månaderna. Jag låg dessutom höggravid och spikade lister. :-)
+ 15 kg ner (23 kvar) Hahahahah
+ Janne fick nytt jobb.
+ Matti och Victoria gifte sig och genom dem fick vi nya bekanta. :-) Superkul!!! :-)
+ Alla mammor med barn jag umgås med.
+ Grannarna skaffade en ny, supergosig vovsing.
+ Alla människor som kom och besökte oss efter Konrads födelse.
+ Besöket av Jannes syster och systerdotter från London.
+ Konrads dop den 24 oktober där han fortsatte att skämmas bort. :-)
+ Mostrarna Anna och Rebecka som skämt bort Konrad på hans olika månadsdagar.



Negativt:
- Året började med att jag var konstant förkyld tyckte jag. Fram till april var jag snorig och hostig i omgångar.
- Lurendrejaren som lurade oss att han arbetade för Bauhaus, fortsatte att lura andra personer i olika städer/ byar runt om Landskrona. Jag fick samtal om detta, och det gör mig fortf FÖRBANNAD att en sådan person förstör för så många.
- Min vännina C fick en supergosig son i april. Det visade sig när H var ca 3 mån att han har CF. En chock för oss alla, givetvis mest för familjen. http://hugoprinsen.blogg.se/
- EXTREM irritation på trappräckeshantverkaren som faktiskt blåste oss på 10 tusen. PERFEKT så där precis innan vi skulle ha barn liksom. FY F*N!!! (Dock fick vi tag på en annan superduktig hantverkare som fixade det till oss). MEN vi är fortf blåsta på 10 tusen...
- Irritation på golvläggaren. Hmm... Ett tag funderade jag på om det överhuvudtaget finns några SERIÖSA hantverkare??
- Ischias-jä*la skit som "förstörde" en tid för mig.
- 38 kg plus (dock värt VARENDA kilo!!) Hahhaha
- Konrads kompis Sixten fick problem med sitt hjärta och fick opereras. http://sixtenjustus.blogspot.com/ Han mår som tur är bra igen.
- Babysimmet blev inställt, vilket retar ihjäl mig för Konrad tyckte mycket om både badet och sin fröken.
- Världens finaste lurvigaste fyrbenta adoptivflickan från Irland fick tas bort i juli, en och en halv vecka innan Konrad föddes. Usch, jobbigt sånt.





Kommentarer
Postat av: Yenny & Jessica

Härligt att läsa Jenny.. antar att 2010 kan bli vårt bästa år ; )



Hoppas vi springer på varandra i L-a ngn dag när jag är där!



Kramar!!!

2010-01-02 @ 11:02:34
Postat av: Sandra D

Ett sånt härligt år!!!

2010-01-02 @ 16:08:19
Postat av: liza

hej!

jag letar klofve(r);-) om du vet någon som vill hjälpa till är de välkomna! mvh liza

Postat av: liza

RÄTT SIDA....

2010-03-10 @ 12:02:00
URL: http://klofve.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0