Konrad 6 månader den 15/1

Innan jag blev mamma sa alla de "gamla" mammorna: "Ta vara på tiden, för den går så snabbt". JAJAJAJAJAJA!!! Jag ska!! Vilket tjat!!! Men helt allvarligt... VAR HAR TIDEN TAGIT VÄGEN????? Det är ju lite halvångest över hur snabbt det går. 6 månader, hallå?!?

Jag och Janne låg på torsdagskvällen och sa till varandra: "om 1 h exakt för ett halvår sedan var det ju då jag började springa på toa på natten för att jag trodde att jag var ba*sig". "Mmm, jag satt vid datorn då..." På fredagsmorgonen berättade jag för Konrad att: "för exakt ett halvår sedan förstod mamma att det var värkar och inte att mamma var nödig"... (lite senare): "För exakt ett halvår sedan väckte mamma pappa och sa att värkarna satt igång" (ännu senare): "För exakt ett halvår sedan hjälpte pappa mamma genom att trycka mig i ryggen för det var ju du Konrad som äntligen hade bestämt dig för att komma ut". Ja, så höll jag på hela dagen. Konrad såg lyckligt ovetande ut. 15.44 var ju pricken på i:et men jag höll på längre: "för exakt ett halvår sedan åkte jag rullstol. Kommer du ihåg det Janne? Då när vi skulle ner till egenvården..." :-)

Iaf, så är vår älskling 6 månader nu. Vi har haft en bjudning för kusin Edit, Konrads mostrar, mormor, morfar och gamlamormor. Av Edit fick han en snusnäsduk som Edit själv hade valt. Det visade sig dock att Edit troligtvis också ville ha en sån, för hon tog tillbaka den från en förvånad Konrad och satte den sen kring sin egen hals. Hahahah Av mormor och morfar fick han en gosenalle och gamlamormor kom med en peng och blommor. Konrads faster Lillians gratulerade också Konrad med två leksaker, en tummen-grej och en annan. Av oss fick han ett par Molo-byxor. Gamlamormor kom lite tidigare till bjudningen och TACK gode gud för det. Hon styrde upp koktiden på potatisen och vevade ihop såsen till maten. Hahhaha



Denna bodien fick han av sin mormor och morfar när han föddes och jag har saknat den så himla mycket så jag köpte byxorna i samma mönster istället. :-)  Man måste ju variera sig lite. :-)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis Grattis Grattis Konrad på 6-månadersdagen önskar Elvin:o)



2010-01-19 @ 08:58:49
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: IVF-karusell

Jaaa, är det inte läskigt vad tiden springer iväg?

Samtidigt så känns det som man alltid haft lillan hos sig, så det är lite diffust det där med tiden



hoppas ni mår bra!

2010-01-19 @ 17:09:49
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: NInna

Grattis till ½årsdagen!!! :-)



Kram Ninna

2010-01-21 @ 00:53:56
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0