Gott Nytt År- summering av 2010

Ojojoj, vilket år! :-)

Det började skittråkigt. Ja, faktiskt. 2 av mina vänner ville inte vara mina vänner längre och jag vet fortfarande inte varför!?

Nåväl, det är bara att bita ihop. Mammaledigheten har varit helt underbar. Våren sprang iväg med alla äventyr tillsammans med Konrad. Vi hyrde stuga i början av sommaren på ULLARED och åkte dit med hela klanen Hansson. Skitkul!! :-) Sommaren sprang också iväg. Stranden, sol och bad. Konrad började gå den 13 augusti och efter det har det varit mycket spring. :-)

Vi fick också veta att Edit Söderstjerna ska bli storasyster i april- 11. Så himla, himla kul!!! :-)

Jag började jobba 20% i augusti och Janne har då varit pappaledig. Det har varit rätt så skönt att komma igång med hjärnan igen.

Vi skrev kontrakt på vårt drömhus i september som visade sig ha förhöjda radonvärden så vi begärde kvickt som attans en återgång. NEJ TACK!! Mitt i detta hade vi ju sålt vår egen bostad så vi har nu i jul flyttat till ett nästan nybyggt hus (hyresrätt) tills vi hittar det riktiga drömhuset. :-)

En kompis son drabbades under hösten av jävla-fan-cancer och kämpar just för tillfället mot denna sjukdom. KRYA på dig Noel!!!!

Jag fick i höst en timanställning på Malmö Högskola som examinator på Specialpedagogiska. Superduperkul. Vilken utmaning. :-)

Konrad började på inskolning på förskola den 6 december. Helt underbar förskola (Lundegården) med dess härliga personal. Passar mig som handen i handsken. (Ni märker VEM som varit mest orolig, jag eller Konrad?!) :-) Konrad älskar det. När jag kommer och hämtar, så springer han glatt till mig, men vill snart ner igen och in i lokalerna.

Den 10 januari börjar jag jobba på allvar igen. Jag ser faktiskt riktigt fram emot det. Numera ska jag vara spec ped på heltid så jag ska inte jobba några nätter mer.

Nej, nu har jag inte tid att sitta här mer, för vi är ju mitt uppe i en flytt!! :-)



Vårt vardagsrum.

Kommentarer
Postat av: S

Ett och ett halvt år sedan vi flyttade och jag hittar det här och kan bara ledset konstatera att du har sååå fel i dina antaganden om oss.



Kram, S

2011-08-18 @ 11:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0