Tidernas ögoninflammation

Igår morse var Konrad lite mindre än 100%. Typ 92, men jag gissade att det var för att han blev väckt och därför lite kinkig på grund av detta. Han var pyttelite hostig också. Jag berättade om hostan på förskolan. På lunchen ringde en av fröknarna för att säga att Konrad var kletig i ena ögat. Att det rann från det men att fröken nu hade tvättat det. Bara så att vi visste och höll koll på det under kvällen.

När jag hämtade ett par timmar senare möttes jag av... en liten kille med var som rann från båda ögonen. Det hade tydligen börjat eskalera enormt 20 min innan jag kom. Sen fortsatte det hela kvällen. Janne och jag tvättade och baddade och hade oss. Vi bestämde att Janne fick ta vårt livs första VAB-dag idag. Imorse hjälptes vi åt med att tvätta Konrads ögon. OJ, vad svullen han var. Stackars lille killen. Jag ringde givetvis hem under min rast på jobb men då var Konrad och Janne ute och gick. Han var redan då mycket bättre i ögonen. Tack gode gud för det. Sedan jag kom hem har vi inte behövt tvätta ögonen något nämnvärt. Han är pigg och glad. Han är fortfarande svullen runt ögonen men gegget är borta. Han blir så klart hemma med sin pappa imorgon också. Men vad jag har förstått så ska man bara vara gegg-fri för att få komma tillbaka till förskolan igen så vi håller tummarna på att han blir frisk fort. Han älskar ju sin förskola!! Och sina fröknar. :-)


Kommentarer
Postat av: Eva

Börja blogga igen med dig! BUMS!!

2011-03-19 @ 14:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0