Internationella Engelska Skolan del 2

Jag gissar och antar att samtliga läsare numera är insatta i Lgr 11 på engelska!! 😂😂😂 Översätt gärna den till mig isåfall. Äsch, skojade bara. Jag kan den hyfsat bra på svenska. Jag ser dock fram emot engelska begreppsförklaringar.


Det blev stort intresse på min blogg då jag gjorde inlägg om IES Landskrona förra gången. Då delgav jag mina anteckningar efter träffen med Principal Nilsson. Han var dessutom en av läsarna. 😃👍🏼

Iaf, jag mottog ett par 'extra' anteckningar från någon förälder dom varit och lyssnat på 4-6. Jag delger er de anteckningarna här.

Varsågoda.

Amir Alma Music skriver:

Skolskjuts? Dom har ingen möjlighet att erbjuda skolskjuts, men bor man mer än 4km ifrån skolan så får man ett jojo kort gratis. (Busshållsplats precis vid skolan) Barnen börjar cirka 09.00 lite senare än vad dom är vana vid. Specialkost low carb, laktos/gluten erbjuds men då måste man ha ett läkarintyg. Inga mobiler! Inte ens på rasten, total mobilförbud. Telefonkontakt är A och O, han anser att det kan bli stora missförstånd via mail. Skolan kommer att vara med i de flesta tävlingarna, dom satsar hårt på att ta hem segern "vi i femman" 😊 Ledighet? Policyn säger ingen ledighet, (bara läkarbesök eller något som är väldigt viktigt inom familjen) han anser att skolan är så viktig och åker man iväg på semester så blir det ogiltig frånvaro, får ett barn för hög frånvaro så kan socialtjänsten kopplas in. Men rektorn påpekade att man ska prata med han först så ska allt gå att lösa, kommunikationen mellan skolan och föräldrarna är väldigt viktig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0