Börjat baka

Jag som varit totalt ointresserad av att baka har nu hittat min nya hobby. Eller kan bakning vars en hobby? Strunt samma. Jag tycker att det är jättekul. Främst att baka matbullar. Det där med 'bulle' är ju lite skånskt har jag förstått. Jag bakar gärna bullar!! Jag älskar bullar. Gärna med olika fröer. För i min värld är bullar det som många kallar frallor eller liknande. Och om man pratar om bullar uppåt i Sverige så menar man kanelsnäckor? Eller?


Nåväl, jag bakar alltså gärna sådana deggrejer som jäser och som man sedan sätter smör och ost på och äter till frukosten.




Detta är lite scones som jag snodde ihop en söndagsmorgon.


Detta är kalljästa bullar jag gjorde en kväll för att sedan grädda på morgonen.


Jag har gjort så många satser att hela min frys är full. Förra helgen gick jag runt till flera av mina grannar och bjöd på nybakad frukost. Mina grannar älskar mig. 😂😂😂


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0