Lier med järngänget

94-97 gick jag det 'Barn- och ungdomspedagogiska programmet' med inriktning till förskollärare. Jag kom att hänga med ett gäng ljuvliga människor. Av olika anledningar har vi under åren som gått haft liten kontakt MEN alla har haft kontakt med Marie Welin. En ljuvlig kvinna som är uppväxt på Ven!


Oavsett var hon är uppväxt så är hon sedan länge bosatt i Lier utanför Oslo. Hon träffade André och satte familj på en bergstopp i Lier. Huset de bor i är en extremt mysig sutterängvilla som liksom vippar på en bergsklippa.

När Marie styrde upp en återträff med oss alla var ingen sen att hänga på. Det var perfekta dagar. 20 grader kallt men vad gjorde det när allas hjärtan var värmare än 10000 grader!


Dessa dagar 'levde' jag länge på. Underbara människor.


Kommentarer
Postat av: Mormor Pia

(har försökt tio gånger att kommentera ditt inlägg om lärare och busschaufförer... Felmeddelande hela tiden! Provar här...) "Det här inlägget var så himla bra att det skulle blivit en miljondelare på Facebook är jag säker på! Ständigt aktuellt i skolvärlden tyvärr! (liksom i omsorg, sjukvård mm.) Bästa Jenny... ❤ Som du förstår så fastnade jag i din härliga blogg! Kramis"

2017-03-25 @ 09:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0