B 12

Jag får sprutor var 8:e vecka.

Varför? Det visade sig att jag inte bara hade en brist på B12, utan extremt stor brist. Typ helt B12-fri. Och det ska man inte vara. Därför får jag hjälp.

B12 sprutan ska tas i en muskel. 


Från början fick jag den i baksidan av låret. Men syster Inger på Ven undrade vad jag sysslade med när jag började knäppa upp byxorna för att visa min bakdel för henne när hon skulle ta sprutan på mig. Fram med armen sa hon och sedan dess får jag sprutan i överarmen. 

Jag fick min dos igår. 

Jag mår bra. Jag hade ingen aning om att jag hade brist på B12. Absolut ingen som helst aning.

Tydligen kan långvarig B12- brist ha trista konsekvenser. 

 Var uppmärksam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0