Ronny, vår nya familjemedlem.

Låt mig få presentera Ronny. Ronny är vår nya familjemedlem. Han kommer dock att bo i förrådet är tanken.

Egentligen var tanken att han skulle heta Roger. Roger är ett sånt rejält namn. Robust och rejält liksom. Man kan alltid lita på en Roger. Men så heter en av mina bästa vänners man (pojkvän men det är bara en tidsfråga) Roger och jag vet inte om han hade gillat att jag döper min nya gräsklippare efter honom?

Så han får heta Ronny. Vad är det nu man brukar säga om "y"-namn?


http://www.dn.se/insidan/pojkar-som-fatt-y-namn-hamnar-oftare-i-kriminalitet/ 

Jag är iofs inte pojke, men heter ju JennY. Så en JennY och en RonnY. Jo, det får gå.

Jag har som många redan vet ett extremt stort hjärta för alla människor vilket har gjort att personer som befinner sig på "andra sidan" (läs: fel) sida lagen ofta ter sig till mig. Varför? Möjligen för att jag alltid står på RÄTT sida lagen? Eller att jag fortfarande tycker om busen som person. Inte handlingen, men personen? Jag vet faktiskt inte om sanningen ska fram. Jag har inte heller tänkt forska i det.

Sitter någon på svaret så delge gärna. 

Oavsett så har jag alltid kunnat lita på dessa personer. Som "jenny vakt" och som vanliga Jenny. Det tänker jag att jag även ska kunna göra med Ronny. 

Så återigen. Välkommen till familjen Vrbanic Hansson Ronny. Du är efterlängtad och det ska bli så kul att få lära känna dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0